IMG_8572

ή της δολοφονίας του φεμινισμού

Τη Μπιγιονσέ τη σιχαίνομαι.
Όχι γιατι είναι καραμουνάρα, ως καραμουνάρα έχει τον απεριόριστο σεβασμό μου και γουστάρω τέρμα να τη χαζεύω να γδύνεται, να λικνίζεται, να κάνει τα κολπάκια και τα κορδελάκια της. Α, καραμουνάρα από τις λίγες.
Μουσικώς με αφήνει τόσο παγερά αδιάφορη όσο και η μουσική στα ασανσέρ. Καμμιά φορά στα ασανσέρ ίσως σκεφτώ, διάολε, αμάν πια με τις τέσσερις εποχές του Βιβάλντι ή το Μπολερό, θα σηκωθεί ο συνθέτης από τον τάφο και θα πει φτάνει! Όχι, άλλο! Με την Μπιγιονσέ και τη Ριάννα όμως δε συμβαίνει τίποτα από όλα αυτά. Νεκροί ήχοι, ψόφιοι και φασόν, ποτέ να μην ξαναδημιουργούσαν αυτές οι δύο μια χαρά θα συνέχιζε η ανθρωπότητα, καθόλου, ούτε κατά διάνοια φτωχότερη.
Η Μπιγιονσέ όμως είναι λίγο σαν το Γαύρο: αντιπροσωπεύει μια κουλτούρα στο σύνολό της. Και η κουλτούρα της Μπιγιονσέ είναι από τις δυστυχώς ύπουλα διαβρωτικές. Στο λαιμό μου καθισμένη από τότε που φοβέριζε τ’ αγόρι της πως θα του δείξει και πως –αν τη γούσταρε όσο υποστήριζε- έπρεπε να της περάσει δαχτυλίδι, η Μπιγιονσέ χτίζει δαιμόνια τον αντιφεμινισμό του κατιναριού και τον πουλαει ως απελευθέρωση. Ως emancipation. Ως προχωρημένη, επιτυχημένη γυναίκα τους σήμερα. Ως σύγχρονη Σιμόν ντε Μπωβουάρ μέσα στην κιτς ξασπρισμένη αμερικανιά της με τις τουαλετάρες, τις παγιέτες, τα ξανθά, ισιωμένα μαλλιά όπως ξέρει καλά το Τέξας να παράγει.
Το πρόβλημά μου με την Μπιγιονσέ δεν είναι κανένας υποτιθέμενος σεξισμός λόγω της ομορφιάς και των κουνημάτων της. Η γυναίκα είναι καύλα και με βρίσκει απόλυτα σύμφωνη το να εμπορεύεται την καύλα αυτή. Μια γυναίκα ή ένας άντρας μπορούν να εμπορεύονται την καύλα, τα γεννητικά τους όργανα, το μυαλό ή το σεξ που κάνουν αρκεί να χρησιμοποιούν προφυλάξεις και να πληρώνουν φόρους και ασφαλιστικές εισφορές.
Ούτε και το επιχειρηματικό της δαιμόνιο με απασχολεί, ίσα ίσα είμαι σίγουρη πως πρόκειται για σοφότατη επιχειρηματία όπως δείχνουν οι τζίροι και τα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας της.
Η σιχασία μου έγκειται στον αντιφεμινισμό της και στην επιθετικά μούφα πρακτική να σε πείσει πως έτσι είναι ο φεμινισμός. Ενώ στην πράξη σου πουλάει το μανιφέστο του κατιναριού.
Ένα μανιφέστο που θέλει τα κορίτσια να κρατάνε μούτρα στα αγόρια αν δεν τις στεφανώνονται, να τους κουνούν επιδεικτικά τον κώλο για να δουν τι έχασαν και να βρίσκουν άμεσα το επόμενο θύμα που θα εκτελέσει – ο φουκαράς- τον ρόλο που του έδωσε η φύση και η κοινωνία. Θα το πάρει το κορίτσι.
Με το Lemonade ουρλιάζει ως απατημένη σύζυγος κατεβάζοντας όλο το γνωστό οπλοστάσιο: σπασμένα αμάξια, παιδιά που δε θα ξαναδει ο μοίχος ποτέ, κλαψομουνίαση και προδοσία, ανανεώνοντας κάθε μορφής στερεότυπο εκδικητικού γυναικακίου, που μπλέκει το παιδί της, τη βία, και ό,τι του φανεί του λωλοστεφανή.
Δε γίνεται να στέκεσαι ενάντια στη βία από τα μάτσο αγόρια κάθε που μαθαίνουν πως κερατώθηκαν αλλά να είσαι μια χαρά με το να τους σπάς το αυτοκίνητο. Δε γίνεται να απομακρύνεις το παιδί από τον πατέρα του γιατί ξενοπήδηξε. Δε γίνεται να έχεις δυο μέτρα και δύο σταθμά.
Θέλουμε τις γτναίκες ίσες και στη θέση τους, με δικαιώματα ίσα, ολόιδια, λεφτά ίσα, ολόιδια αλλά και τον απαραίτητο σεβασμό στα δικαιώματα των ανδρών. Οι άνθρωποι πηδάνε συχνά και άλλους ανθρώπους εκτός γάμου. Ας έχουμε το επίπεδο να απαιτήσουμε όσα ο νόμος αποδίδει σε τέτοιες περιπτώσεις μονομερούς λύσης των όρων της συμφωνίας. Εν ολίγοις, γκερλς, πάρτε τους τα σώβρακα και δώστε στο παιδί σας τον πατέρα που έχει κι όχι αυτόν που θα θέλατε να έχει, υπολογιστικές κα χειριστικές τύπισσες. Τα παιδιά έχουν πατέρα, ναι, αυτόν που πήδηξε την καλύτερή σας φίλη, μπαντ λακ.
Εν τω μεταξύ, πολύ θα ήθελα να διακρίναμε τον βαθύτατα οπισθοδρομικό σεξισμό της Μπιγιονσέ, που κουνιέται μπροστά μας σαν τον καλοσχηματισμένο της κώλο και όχι μονάχα τα κόκκινα αυγά της Λαίδης. Βλέπετε, η Λαίδη από την άλλη μεριά, ίσως δεν έχει τόσο ζαλιστικές διαστάσεις.

\m/

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s